Communiq aan het werk voor Verf & Wand
Terug naar Case overzicht.

Verf en Wand & Communiq

Local Store Marketing in de verf

In heel Nederland zijn er 45 winkels met het bekende rode logo van Verf & Wand op de gevel. De overkoepelende franchiseorganisatie WerkAanDeWinkel (WADW) wil succes letterlijk én figuurlijk dichtbij de ondernemers brengen.

Het komt goed uit, want ook WerkAanDeWinkel (WADW) wil meer. En laat WADW nou net een expert op het gebied van franchise marketing kennen, die kan helpen om meer te bereiken: wij.

Gelijk raak

In 2011 komt WADW voor het eerst met ons als Communiq in aanraking. We gaan aan de slag en maken voor de merken Verf & Wand en DecoHome o.a. een nieuwe website. Naast corporate inspiratie heeft elke winkel hier z’n eigen assortiment en producten op staan. Na zes jaar worden de sites nog steeds goed gevonden op Google, maar is het tijd voor online vernieuwing. En méér! WADW wil de Verf & Wand winkels helpen met de lokale marketing. En wij staan natuurlijk voor hen klaar.

Facts & Figures

We beginnen bij het begin: kennismaken met de ondernemers. We organiseren samen met WADW een ondernemersdag op 3 verschillende locaties. WADW onthult haar plannen en wij vertellen wat we als Communiq voor ieder van hen kunnen betekenen. Ze gaan gebruikmaken van een op maat gemaakt Local Store Marketing platform. Hiernaast kunnen de winkels direct bij Communiq terecht voor al hun marketingvragen en zal Communiq ze benaderen met standaard marketingmaterialen. Die kan elke winkel gepersonaliseerd inzetten en zo kunnen er diverse campagnes door het jaar heen georganiseerd worden.

Voorbeeld materiaal kortingsactie Verf &ampt; Wand.

Op dreef

De kop is eraf. We steken de handen uit de mouwen. We richten het Local Store Marketing platform in en ontwerpen een nieuwe website. We stellen een jaarplanning op, creëren nieuwe marketingmaterialen en bereiden de eerste campagne. We zijn op dreef.

Een match

Net als eerder zijn Communiq en Verf & Wand een match.

“Onze samenwerking werkt. Communiq begrijpt dat het belangrijk is dat ondernemers zich gewaardeerd voelen. Doordat we samen draagvlak weten te creëren bij onze ondernemers, kunnen wij als franchiseorganisatie groeien”

zegt Arno Langenhoff van Verf & Wand

Meer willen en krijgen

We zijn pas net gestart met het in de verf zetten van de lokale marketing van Verf & Wand. Maar vast staat al dat de ondernemers meer willen én krijgen.

Sta je zelf voor een
vergelijkbare uitdaging?

Ontdek jouw kansen
 
Sfeerbeelden meerdere lokale marketing materialen Verf & Wand.

Wat we doen voor Verf & Wand:

Local store marketing, accountbeheer,
DTP, POS producties, online marketing

Onze expertisegebieden