ANWB VERZEKERINGEN

Op weg met Local Store Marketing

Sinds 2016 nemen we de Local Store Marketing rondom fietsverzekeringen voor onze rekening. Zo kan ANWB Verzekeringen doen wat ze het best doet: ons op weg houden.

Home > Cases > ANWB

Nederlandse dialecten
verschillende POS-pakketten verzonden
ondernemers krijgen telefonisch hulp en ondersteuning

Pitch perfect

Eind 2015 komt Communiq in aanraking met ANWB Verzekeringen. De organisatie wil haar fietsverzekeringen bij retailers en klanten onder de aandacht brengen. We bedenken een concept en mogen, net als twee andere bureaus, ons idee pitchen. Het meest belangrijk vinden wij dat zowel de ondernemer als de klant betrokken en positief is. Om dit te bewerkstelligen stellen we voor een slimme tool te gebruiken waarmee men het heft in eigen handen kan nemen. 1.500 ondernemers met een fietsenwinkel, kunnen via ons gepersonaliseerd promotiemateriaal voor de verzekering maken. We koppen de opdracht in!

Facts & Figures

1.500 telefoontjes volgen. Iedere winkelier staan wij op eigen initiatief te woord. 1.000 verschillende POS-pakketten worden verzonden. In iedere fietsenwinkel wordt ANWB’s verzekering belicht. Uitspraken in 40 Nederlandse dialecten passeren de revue. Iedere Nederlander voelt zich aangesproken. Een flink aantal extra fietsverzekeringen wordt afgesloten. Iedere verzekerde fiets wordt bij diefstal én pech vergoed.

The story continues

And the story continues. De samenwerking met ANWB Verzekeringen is goed op weg. Via ons Local Store Marketing platform kunnen winkeliers hun eigen promotiemateriaal maken en inspiratie opdoen. Een van die retailers is Jerry, eigenaar van fietsenwinkel ‘Salland 2-Wielers’ in Dalfsen: “Door het POS-materiaal te personaliseren onderscheidt ANWB zich in onze winkel van de andere partijen. We krijgen leuke reacties van klanten die bekende plekken uit de buurt herkennen op onze uitingen.”

De verbindende factor

Terwijl winkeliers zelfstandig met het Local Store Marketing platform werken, storten wij ons op ondersteuning van het hoofdkantoor. Wij zijn de verbindende factor, de schakel. Eén keer in de maand bezoeken we met het team onze ANWB-collega’s op het hoofdkantoor in Hoogeveen. Gewoon, om te sparren.

“Door het POS-materiaal te personaliseren onderscheidt ANWB zich in onze winkel van de andere partijen.”

Jerry, ondernemer Salland 2-Wielers in Dalfsen

De mix van corporate branding en lokale marketingactiviteiten moet elkaar maximaal versterken.

NEEM CONTACT OP
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google