Expertise

Marketingstrategie door Communiq

Bij Communiq hebben we één doel: het inspireren en enthousiasmeren van de franchisenemer. Om dit doel te bereiken zijn we continu in gesprek met onze klanten. Op die manier weten we wat onze klanten echt willen en wat hun marketingstrategie is voor het komende jaar en de jaren erna.

Communiq gelooft in langdurige klantrelaties. We denken met de klant mee, maar stellen ook kritische vragen. Dit alles om samen de juiste strategie te bepalen.

Het doel van een marketingstrategie

Bij het vaststellen van de marketingstrategie en de uiteindelijke vertaling ervan, zorgen we voor overeenstemming tussen de verschillende identiteiten van de ondernemers en het imago van de franchiseformule. Op deze manier zorgen we ervoor dat de strategie geoptimaliseerd wordt en de strategie ook lokaal relevant is en gedragen wordt.

Samen met de klant zetten we de strategie uit. Hierbij kijken we wat de ideale marketingmix is. We starten campagnes, zowel online als offline, en zorgen dat de complete customer journey is afgedekt.

Hoe wij een marketingstrategie zien

De vastgestelde strategie is de rode draad voor de jaarkalender. Uiteraard houden we altijd rekening met tussentijdse acties, verdere optimalisaties en nieuwe wensen. Want Communiq houdt ervan om af en toe een beetje buiten de lijntjes te kleuren. Door onze uitgebreide ervaring in lokale marketing en de samenwerking met vele klanten in allerlei branches schakelen we snel. En kunnen we meepraten op management-, winkel- en klantniveau.

Kennismaken met de succesfactor van franchise marketing?

Klik hier om naar de contactpagina te gaan.